Вимоги та програма технологічної практики для студентів спеціальності "«Експлуатація апаратури контролю навколишнього природного середовища»"


МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
до проходження технологічної (виробничої) практики

ЗМІСТ


Вступ . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4
1.     Мета і завдання практики . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
5
2.     Програма практики . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6
3.     Вимоги до знань і вмінь студентів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
8
4.     Оформлення звіту та вимоги до нього  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
Список використаних джерел . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13

          Додаток А     .  .  .  .  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  .         14



ВСТУП

Виробнича практики для студентів спеціальності 5.0401060 «Експлуатація апаратури контролю навколишнього природного середовища», згідно з діючим навчальним планом, проводяться в 7-му семестрі, на яку відводиться 216 годин, з них 72 години на самостійну роботу. Вона є складовою частиною навчального процесу і одним з найважливіших етапів підготовки фахівця.
Базовими підприємствами для проведення практик є Державні управління екологічної безпеки у різних областях України, районні управління екологічної безпеки, а також міські екологічні інспекції, обласні та міські санітарно - епідеміологічні станції, підприємства міського управління комунального господарства, підприємства харчової промисловості, лабораторії промислових та фермерських господарств, гідрометеорологічні організації, інші підрозділи підприємств та організацій, які мають прилади і засоби  для контролю стану навколишнього середовища .
Підставою для організації та проведення практик є угоди поміж навчальним закладом і відповідними підприємствами (організаціями). Керують практиками - викладач випускаючої циклової комісії та один з провідних спеціалістів організації, в якій студент проходить практику.
Загальне керівництво практиками здійснює циклова комісія (ЦК). Перед виїздом на практики співробітники ЦК (керівники), проводять інструктаж, на якому: знайомлять студентів із завданням практики, принципами організації  та планування електротехнічних робіт, обов'язками практикантів, рекомендують перелік матеріалів, необхідних для підготовки звітів з практик.
Під час практики студенти зобов'язуються набути виробничі навички за фахом, повністю та своєчасно виконати програму практики, дотримуватись правил трудового розпорядку відповідної організації або підприємства та правил техніки безпеки, виконувати вказівки керівників практики, забезпечувати високу якість виконуваних робіт, зібрати необхідний матеріал для звіту з цієї практики, систематично вести щоденник, описуючи виконані роботи.
Керівник практики від виробництва у випадку, якщо студент-практикант зарахований на штатну посаду, до початку роботи має:
  • ознайомити його з основними видами виробничої діяльності підприємства;
  • зобов'язати вивчити правила техніки безпеки і охорони праці;
  • проводить інструктаж та безпосередньо слідкувати за дотриманням студентом правил техніки безпеки;
  • несе відповідальність за нещасні випадки, що можуть статися з студентом-практикантом, який проходить виробничу практику;
  • сприяє безпосередній участі практиканта в роботі  підрозділу, а також нормативним умовам проходження практики та побуту студента;
  • надає допомогу студентам щодо виконання програми практики, самостійних електротехнічних робіт;
  • контролює виконання завдань, хід збору необхідних матеріалів і ведення щоденника.
  •  
1.     МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ
Метою практики є: формування у майбутнього спеціаліста професійних практичних вмінь з електротехнічних видів робіт , закріплення набутого досвіду та безпосередня практична підготовка до самостійної високоефективної роботи на посаді техніка-оператора електронного устаткування, техніка з налагоджування та випробувань, техніка-конструктора, техніка-лаборанта в сільськогосподарських, промислових, природоохоронних та інших організаціях. Ознайомитися з технологічними процесами виробництва, їх впливом на навколишнє середовище, видами природоохоронних та захисних робіт, очисними спорудами, оволодіти професійними навичками налагодження та ремонту обладнання для проведення екологічних спостережень і обробки отриманих результатів.
Завдання практики: закріплення, систематизація і поглиблення теоретичних знань, що набули студенти в процесі навчання; удосконалення практичних умінь і навичок зі спеціальності; ознайомлення на підприємстві з передовими технологіями; набуття навичок організаторської роботи
2. ПРОГРАМА ПРАКТИКИ
1.Організаційні питання.
1.1.Визначення назви та мети підприємства.
1.2.Місце розташування підприємства, його грунтово-кліматичні умови.
1.3.Інструктаж техніки безпеки на підприємстві.
1.4.Ознайомлення з технологічними процесами виробництва.
1.5.Складання генерального плану підприємства.

2. Організація роботи організації по налагодженню електронного устаткування.
2.1.Робота техніка-оператора з електронного устаткування:
2.1.1.Організація робіт з монтажу засобів вимірювання та автоматизації природо захисних споруд.
2.1.2.Здача і прийом закінчених комплексів монтажних і спеціальних робіт природозахисних споруд технологічних виробництв.
2.1.3.Організація обслуговування апаратури контролю природного середовища та приладів систем автоматизації природо захисних споруд.
2.1.4.Планування обслуговування і ремонту приладів і засобів автоматизації та апаратури контролю навколишнього природного середовища
2.1.5.Конструкторська підготовка автоматизації природозахисних споруд технологічного виробництва.
2.1.6.Виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт.
2.1.7.Обслуговування приладів і засобів автоматизації природозахисних споруд технологічного виробництва та апаратури контролю природного середовища.
2.1.8.Експлуатація обчислювальної техніки і комп’ютеризованих систем автоматики.
2.1.9.Діагностика технічного стану вимірювальних приладів, засобів і систем автоматизації та апаратури контролю навколишнього природного середовища.
2.1.10.Ремонт і модернізація апаратури контролю та приладів і систем автоматизації.
2.1.11.Демонтаж, ліквідація і утилізація технічних засобів автоматизації.
2.1.12.Складання переліків операцій технічного обслуговування приладів і засобів автоматизації та апаратури контролю екологічного стану довкілля.
2.1.13.Метрологічний контроль діючого обладнання систем автоматизації та апаратури контролю природного середовища.
2.1.14.Контроль кінцевого результату і приймання пусконалагоджувальних робіт.
2.2.Основні законодавчі документи природоохоронної діяльності підприємства.
2.3.1.Законодавчі акти і документи щодо використання і  захисту природних ресурсів,  якими керується підприємство ( закони, санітарні норми, державні стандарти).
2.3.2.Оформлення та складання актів перевірки виконання природоохоронного законодавства.
2.3.3. Оформлення документації та звітів про використання природних ресурсів.

3. ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

Під час проходження практики студент повинен  ознайомитися із структурою підприємства, його підрозділами. В звіті повинна бути назва підприємства, його повна адреса. Розташування відносно районного і обласного  центру, найбільшої залізничної станції, автомобільної дороги, жилих масивів та відстані до них. Історія розвитку підприємства. Характеристика підприємства, його спеціалізація.
Студент повинен описати заходи, що проводяться на робочому місці з техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежних вимог.
Визначити технологію виробництва, якість сировини, описати і замалювати технологічні схеми виробництва.
Скласти генеральний план підприємства, до складу якого входять виробничі цехи, адміністративні корпуса, гаражі, котельні та всі споруди, що знаходяться на території підприємства, а також системи енергопостачання, водопостачання та водовідведення. В звіті повинні бути перелічені всі об’єкти, які знаходяться на території підприємства.
Студент повинен ознайомитися з організацією роботи на підприємстві, з структурою управління службою, її основними обов’язками та посадовими інструкціями. Перелічити всі основні посади та обов’язки.
Ознайомитися з роботою техніка-оператора електронного устаткування, його обов’язками, плануванням роботи, посадовою інструкцією.
Проаналізувати технічну документацію за результатами аналізу. Перелічити акти, які складаються після перевірки, документи та звіти щодо використання природних ресурсів. Копії документів можуть бути приведені в звіті.

4. ОФОРМЛЕННЯ ЗВІТУ ТА ВИМОГИ ДО НЬОГО
Для того, щоб звіт про практику був виконаний вірно та заслуговував високої оцінки, студенту необхідно детально ознайомитись з програмою технологічної (виробничої) практики, що наведена вище, ретельно розглянути питання, що висвітлюються в кожному розділі.  Даючи послідовні, зрозумілі відповіді на ці питання можна сформулювати повну та цілісну картину про стан справ в галузі рибництва.
Матеріал потрібно викладати стисло у зрозумілій формі. В кінці кожного розділу обов'язково слід зробити аналіз даного напрямку. Кожен новий розділ починається з нової сторінки.
Структура звіту практики:
Звіт практики умовно поділяють на: 1 – вступну частину, 2 – основну частину, 3 – список використаних джерел, 4 – додатки.
Вступна частина повинна мати такі структурні елементи: титульний лист,  щоденник, зміст, перелік умовних позначень, символів, одиниць, скорочень і термінів.
Основна частина містить такі структурні одиниці: вступ, текст згідно програми практики, висновки, рекомендації, список використаних джерел.
Додатки розміщують після основної частини звіту про практику.
Звіт практики виконується державною мовою, за винятком списку використаних джерел, де використане джерело записується мовою видання.
Послідовність розташування структурних елементів у звіті:
1) титульний аркуш;
2) чистий аркуш;
3) титульний аркуш (пояснювальна записка);
4) зміст;
5) перелік умовних позначень (якщо є);
6) вступ;
7) основний текст (розділи, підрозділи);
8) висновки;
9) список використаних джерел;
10) додатки
 Основні редакційні вимоги.
Текст звіту практики оформляється на аркушах формату А4 (210 х 297 мм). Текст слід друкувати, витримуючи параметри сторінок: верхній, нижній береги – не менш 20 мм, лівий – 25, правий – не менш 10 мм. Рекомендована гарнітура – Times New Roman, кегль – 14, інтервал між рядками – 1,5.
Структурні елементи «ЩОДЕННИК», «ЗМІСТ», «ВСТУП», «ВИСНОВКИ» «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» не нумерують, а їх назви слугують заголовками структурних елементів.
Титульний аркуш є першою сторінкою і є основним джерелом бібліографічної інформації, необхідної для оброблення та пошуку документа.
У зміст звіту вказані назви  розділів звіту та номера сторінок, з яких вони починаються.
Нумерація розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів. Основні розділи роботи, за потребою, з метою більш детального, систематичного поділу, розділяють на підрозділи і пункти, що нумеруються арабськими цифрами. Номер підрозділу складається з номера розділу і пункту, розділених крапкою. Після номера підрозділу чи розділу теж ставиться крапка. Наприклад:
1.1.         - перший підрозділ першого розділу
1.1.1    - перший пункт першого підрозділу першого розділу
          Розділи і підрозділи повинні мати заголовки. Пункти і підпункт можуть мати заголовки. Заголовки структурних елементів тексту і заголовки розділів слід розташовувати посередині рядка і друкувати великими літерами без крапок в кінці, не підкреслюючи.
         Заголовки підрозділів, пунктів і підпунктів тексту слід починати з абзацного відступу і друкувати маленькими літерами, крім першої великої, не підкреслюючи, без крапки в кінці.
Таблиці. Кожна таблиця повинна мати назву та номер.
         Далі продовжується текст. Всі таблиці в звіті нумеруються по порядку залежно від розділу, в якому вони знаходяться. Не можна починати з таблиці виклад матеріалу розділу, підрозділу чи пункту та не слід закінчувати текст таблицею.
         Потрібно брати до уваги таку умову: якщо в таблиці до однієї графи одночасно заносяться цілі числа з десятими та сотими частками після коми, то перші потрібно доповнити, проставляючи після коми відповідну кількість нулів. У тому ж разі, коли цифрові дані чи інша інформація до даного рядка не заноситься, то у відповідних місцях проставляється риска.
          Наприклад, Розділ 2... Таблиця 2.1....
Малюнки. До ілюстрацій відносять: графіки, схеми, діаграми, креслення , фотографії.
 Їх називають рисунками і нумеруючи послідовно арабськими цифрами, розміщують на наступній сторінці після першого посилання. Номер та назву рисунку записують під ним.
На одній сторінці можна розміщувати два рисунка без порушення черговості нумерації. Розміри малюнків з врахуванням ширини полів і підпису (назви) не повинні перевищувати розміри аркуша.
Додатки  слід оформлювати як продовження тексту на його наступних сторінках, розташовуючи додатки в порядку появи посилань на них у тексті. Кожний додаток повинен починатися з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований вгорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. В правому верхньому кутку рядка над заголовком малими літерами з першої великої повинно бути надруковано слово “Додаток ___” і велика літера, що позначає додаток.
Додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Г, С, З, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад, “Додаток Б” і т.д.
Один додаток позначається як “Додаток А”.

Нумерація сторінок. Сторінки слід нумерувати арабськими цифрами, додержуючись наскрізної нумерації впродовж усього тексту наукового дослідження. Номер сторінки проставляють у правому нижньому кутку сторінки без крапки в кінці.

Титульний лист включають до загальної нумерації сторінок. Текст змісту також включають до загальної нумерації сторінок. Номери сторінок на них не проставляють.
Ілюстрації і таблиці, розміщені на окремих сторінках, включають до загальної нумерації сторінок. Номери сторінок на них не проставляють.
Щоденник практики. Заповнення щоденника студентом під час проходження технологічної (виробничої) практики є обов'язковим та відбувається щоденно. Щоденник заповнюється акуратно. У щоденнику керівник від бази практики ставить відповідну оцінку за виконання роботи. . Після заповнення щоденник разом із звітом по практиці здається.
Підведення підсумків практики.
Практика вважається студентом виконаною за наявності:
-         звіту практики (з печаткою на титульному аркуші і розписом керівника від бази практики), оформленого згідно вимог;
-         щоденника з результатами проведених робіт разом з  відгуком керівника практики від виробництва і службову характеристику про роботу студента на відповідній посаді.
-         захисту звіту та отримання заліку.



 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1.     Власенко О.О. Методичні рекомендації до підготовки курсових робіт зі спеціальності «Маркетинг». – К.: МАУП, 2006. – 15 с.
2.     Методичні вказівки до виконання курсових робіт з предмету “Журналістський фах”/ Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка / Укл. М.А. Карась, Р.В. Радчик – К., 2006.  -  7 с.
3.     Методичні вказівки  до проходження виробничої практики  студентами напряму 6.040106 "Екологія, охорона навколишнього середовища  та збалансоване природокористування" / Укл. С.П. Сонько, О.В. Василенко, Ю.Ю. Мазуренко - Умань УНУС, 2011. - 18с.


                                                                                                            Додаток А
Міністерство освіти і науки України
Херсонський гідрометеорологічний технікум
Одеського державного екологічного університету




З В І Т
з виробничої технологічної практики





Студента___________________________
Спеціальність_______________________
                  Група_________
База практики______________________
__________________________________
Керівник практики__________________
                                                            Термін проходження практики 
з_______________ до _______________
Оцінка за практику_________________
Підпис керівника практики__________
«________»_________________201__ р.
                                                              Печатка

2016

ПРИКЛАД ОФОРМЛЕННЯ ЩОДЕННИКА ПРАКТИКИ


Немає коментарів:

Дописати коментар